Het is een investering

Vraag je je wel eens af of het waard is om met een grafisch vormgever aan de slag te gaan? Misschien wil je wel kosten besparen en het zelf doen. Of je hebt nog helemaal niet gedacht aan het inhuren van een vormgever. In dit blog lees je waarom je juist aan de slag moet gaan met een vormgever.

Waarom zou je een grafisch vormgever inhuren?

Eén van de veel voorkomende redenen om iemand in te huren, voor wat voor taak dan ook, is tijd besparen. We hebben het allemaal druk. Heb je echt tijd om zelf je logo, flyers en brochures te maken? Je denkt waarschijnlijk “ik doe dat wel even”, maar plots kruipen er uren en vrije avonden in.

De enige manier waarop mensen zich jou en jouw bedrijf gaan herinneren, is als jouw materiaal opvalt (natuurlijk op een positieve manier) in vergelijking met de concurrentie. Als jouw branding duidelijk en compleet is, zal jouw bedrijf overal bovenuit steken. Want een vormgever zal ervoor zorgen dat steeds de juiste lettertypes en kleuren gebruikt worden zodat je bedrijf een sterk merk neerzet en te zorgen voor een betere herkenbaarheid.

Ook begrijpt een vormgever het belang van een merkwaarde. Ze weten precies hoe ze je kunnen helpen een sterke merkidentiteit op te bouwen en te behouden. De juiste ontwerper zal werken met jouw budget en je helpen beslissen wat je nodig hebt om je zaak te laten groeien.

Het is een investering

Investeren in je bedrijf kan je niet vermijden. Dit kunnen hele grote investeringen zijn, maar ook hele kleine. Een investering die ik recent heb gemaakt, voor mijn bedrijf, is een nieuwe laptop aanschaffen. Dit voelt dan eventjes alsof er een rib uit je lijf getrokken wordt, maar dit wordt later allemaal terugbetaald. Met mijn nieuwe laptop kan ik sneller werken, heb ik betere beeldkwaliteit en kan ik mooier ontwerpen. En hoe beter en sneller ik kan ontwerpen, hoe meer opdrachten ik kan aannemen en het geld weer terug kan verdienen.

Dit geldt ook voor andere ondernemers. Ben je wel toe aan een nieuwe website, maar vind je het geld niet waard? Denk dan eens aan alle klanten die je misloopt, omdat je website er niet uitnodigend uit ziet of niet alle informatie bevat die de klant zoekt?! 

Dit wil je natuurlijk voorkomen. Dus ik raad je aan (net zoals vele andere ondernemers): investeer in je bedrijf!

Ben jij bereid om te investeren in een vormgever?

1 reactie op “Het is een investering”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *