Meteen naar de inhoud

4 tips voor meer aandacht voor je bedrijf

Droom jij ook wel eens van heel veel aandacht voor je bedrijf? Of ben je gewoon nieuwsgierig hoe je dit het beste voor elkaar kunt krijgen? In dit blog geef ik je vier tips voor meer aandacht voor je bedrijf.

1. Plaats een weggever op je website

De kans is erg groot dat je er tegenwoordig al een voorbij hebt zien komen: een weggever. Ik heb er zelf ook een op mijn website staan, namelijk vrolijke achtergrondjes om je telefoon gezellig te maken. Maar waarom heb ik een weggever? Hier heb ik verschillende redenen voor. Het is een makkelijke manier om meer mensen op je mailinglijst te krijgen, je hebt meer verkeer naar je website én nog meer content om op je social media te plaatsen. 

Zodra mensen zich inschrijven voor je weggever, komen ze automatisch op je mailinglijst. Zo kun je ze regelmatig content toe sturen. Op deze manier ben je niet alleen op social media zichtbaar, maar ook in de inbox van je (toekomstige) klanten.

2. Ga aan de slag met een nieuwsbrief

Ik heb het er hierboven al kort over gehad, maar je nieuwsbrief draagt veel bij aan jouw onlinezichtbaarheid. Veel mensen denken dat een nieuwsbrief ouderwets is. Maar het feit is, dat iedereen elke dag, minimaal één keer, zijn mail bekijkt. 

In de mail kan je bijvoorbeeld verwijzen naar een nieuwe blog, actie of nieuwtjes die op je website staan. Zo krijg je ook meer verkeer naar je website. En bovendien is het een goede manier om je lezers op de hoogte te houden van leuke gebeurtenissen.

3. Doe mee in de juiste Facebookgroepen

Ben jij lid van een Facebookgroep? Bijvoorbeeld een zzp-groep? Ik ben dat wel en ik heb gemerkt dat het veel voordelen met zich meebrengt. Maar hoe kan jij dat aanpakken? En wat heb je eraan?

Ga op zoek naar de groep waar je mogelijke klanten zich bevinden en kijk eens rond wat ze er allemaal plaatsen. Het is wel belangrijk dat je de regels van de groep goed doorleest. Er zijn namelijk groepen waarbij je geen reclame voor jezelf mag maken!

Vervolgens kun je jezelf voorstellen. Wie ben je? Wat kan je voor een ander betekenen? Daarnaast is het belangrijk dat je mensen helpt, door bijvoorbeeld vragen te beantwoorden of iemand aan te raden aan diegene die wel hulp kan gebruiken. Op deze manier word je wat “bekender” in de groep en komen ze naar jou toe als ze je hulp nodig hebben.

4.     Ga een samenwerking aan met andere ondernemers

Ken je een ondernemer of bedrijf die wat gemeen heeft met jouw dienst of product? Denk dan eens na wat jullie voor elkaar kunnen betekenen en stap op hem/haar af. Samen is er veel meer mogelijk en heb je een groter bereik. 

Je kunt bijvoorbeeld een gastblog schrijven voor elkaar of samen een video opnemen. Maar een samenwerking kan al fijn zijn om iemand te hebben waarmee je kunt praten en brainstormen.

Op zoek naar nog meer tips voor aandacht voor je bedrijf? Je leest het in dit blog.

Deel of pin mij!