Aan de titel is het al te zien: een goede website is het halve werk, maar dat is niet alles! Ik krijg regelmatig de vraag: Marte? Ik heb een hele mooie website laten maken, maar ik krijg maar geen bezoekers of bestellingen binnen?! Wat moet ik doen?
Is dit een vraag die ook vaak bij jou naar boven komt? Lees dan snel verder. In dit blog vertel ik meer over het proces nadat je website opgeleverd is.
Je website is klaar… En nu?
Promoten! Dat is wat ik al mijn klanten aanraad om mee te starten na de oplevering van de website. Deel het op je Facebook-, Instagram- en LinkedInpagina’s. Heb je een nieuwsbrief? Stuur het door naar je lezers. Staat je bedrijf in Google? Pas daar dan ook aan dat je een website hebt. Dit zijn allemaal kleine dingetjes die goed kunnen helpen voor een boost aan paginabezoekers.
Maak gebruik van de zoekmachines
Zoekmachines? Ja, zoekmachines! Google heb ik hierboven al genoemd, maar denk ook aan Youtube en Pinterest. Je kunt Pinterest bijvoorbeeld goed gebruiken om je blog te promoten, maar ook om je product te verkopen. Ben je een kunstenaar? Laat dan jouw kunst zien! Door de juiste zoekwoorden te gebruiken en goede kwaliteit beelden, klikken de zoekers op jouw afbeelding en worden ze doorgelinkt naar je website. Superhandig dus. En zeg nou zelf, wie zit er nou niet op Pinterest?!
Maak een weggever
De kans is erg groot dat je er al wel eens een hebt gedownload: een weggever. Ik heb er zelf ook een op mijn website staan, namelijk vrolijke achtergrondjes om je telefoon gezellig te maken. Maar waarom een weggever? Het is een makkelijke manier om meer mensen op je mailinglijst te krijgen, maar het zorgt ook voor meer verkeer naar je website.
Zodra mensen zich inschrijven voor je weggever, komen ze automatisch op je mailinglijst. Zo kun je ze regelmatig content toe sturen. In de mail kan je bijvoorbeeld verwijzen naar een nieuwe blog, actie of nieuwtjes die op je website staan.
Blijven promoten
Aan het begin van dit blog heb ik het al kort benoemd: promoot je website! Doe dit niet door maar één post te plaatsen op je social media. Doe dit regelmatig. Heb je een nieuwe blog geschreven? Plaats dit op je socials en verwijs naar de link van je website. Staat er een nieuw product online? Plaats dit óók op je socials en verwijs hiernaar met de link van je website. Laat je website dus veel zien!
Heb je nog meer vragen over hoe jij het beste je website onder de aandacht kunt brengen? Neem dan gerust contact met me op.