Een nieuwe website laten bouwen, dat is niet niks. Maar hoe weet je wanneer je een nieuwe website nodig hebt? In dit blog deel ik 5 signalen waaraan jij ziet of dat je toe bent aan een nieuwe website.
1. Het design is niet meer van deze tijd
Je online succes start bij het ontwerp van je website. Denk maar eens na: zou jij kiezen voor een gloednieuwe, moderne website? Of juist voor een ouderwetse website, waarbij knoppen en links niet meer werken. Een gedateerde website kan ervoor zorgen dat jouw bedrijf onprofessioneel overkomt en dat bezoekers de website sneller verlaten.
2. Het ontwerp van jouw site is niet consistent
Heb je een website waarbij er door verschillende ontwerpers/ontwikkelaars aan gesleuteld is? Dan is er een kans dat jouw website niet meer consistent is. Denk bijvoorbeeld aan verschillende lettertypes of verschillende stijlen afbeeldingen. Dit zorgt ervoor dat de website er slordig uitziet. Met een nieuwe website, gebouwd door een vormgever, zorg je ervoor dat jouw website er weer helemaal op en top uitziet.
3. Jouw website voldoet niet meer aan jouw huidige doel
Wat is het doel van jouw bedrijf? En klopt dat doel nog met wat er op jouw website staat? Het doel kan namelijk door de tijd heen veranderd zijn. Is dit het geval? Dan moet je gaan kijken of de inhoud van de website vernieuwd moet worden. Moet er meer aangepast worden? Dan is het waarschijnlijk tijd voor een nieuwe website.
4. Jouw website heeft geen responsive design
Het is ontzettend belangrijk dat jouw website een goed responsive design heeft. Met een goed responsive design wordt de website automatisch aangepast aan de grootte van het scherm waar de website op geopend wordt. Dit geldt voor mobiel, tablet, groot scherm enzovoort. Want tegenwoordig zit bijna iedereen de hele dag op zijn of haar telefoon. Het is dus ook niet zo gek dat websites steeds meer op een mobiele telefoon bezocht worden. Als zo’n website dan niet goed werkt, kan dit een afknapper zijn en zal de bezoeker misschien wel de site verlaten.
5. Je bent jouw website ontgroeid
Jouw bedrijf groeit in de loop van de tijd. Het kan zijn, dat de website die je vijf of zes jaar geleden hebt laten maken, niet meer bij jouw bedrijf past. Je hebt misschien een nieuw aanbod of zelfs een hele nieuwe branding. Het is belangrijk dat jouw bedrijf en jouw website helemaal naadloos op elkaar aansluiten. Dit doe je door consistent het nieuwe aanbod of branding door te voeren.
Ben je na dit blog nog steeds benieuwd of je een nieuwe website nodig hebt? Neem dan vrijblijvend contact met mij op. Ben je benieuwd hoe ik aan de slag ga wanneer ik een nieuwe opdracht krijg voor een website ontwerp? Dat lees je hier.