Toen ik begon met ondernemen, lag de focus voornamelijk op grafische vormgeving. Maar al snel merkte ik dat ik het anders wilde doen. Ik wilde meer betekenis aan mijn ontwerpen geven. Alles heeft een doel, ook een ontwerp. Dus ik ging aan de slag met strategieën. Maar waarom eigenlijk? Dat is precies wat ik in dit blog met je wil delen.
De kracht van een strategie
“Marte, waarom zou ik met een strategie moeten werken?” Goede vraag 😉 Ik deel 4 redenen met je, waarom je het beste met een strategie kan werken!
- Doelen behalen: Een strategie geeft richting en helpt je om je doelen te bereiken. Het zorgt ervoor dat elk ontwerp een doel heeft en daarmee bijdraagt aan het grotere geheel van je bedrijfsdoelstellingen.
- Meer controle: Doordat je weet waar je naartoe werkt, kan je beter anticiperen op veranderingen en uitdagingen onderweg wat zorgt voor meer controle. [voorbeeld anekdote]
- Duidelijke stappen: Door te werken met een strategie heb je meer structuur en ook duidelijke stappen om je doelen te bereiken. Dit maakt het makkelijker om je werk te plannen en uit te voeren.
- Weet wie of wat je nodig hebt: Als je weet waar je naartoe wilt en welke stappen je daarvoor moet zetten, weet je ook wie of wat er nodig is om die stappen uit te voeren. Heb je bijvoorbeeld een nieuwe website nodig? Dan zal je een webdesign(er) in kunnen schakelen.
Wat voor soort strategieën zijn er?
Je kunt het zo gek niet verzinnen of er is er is een strategie voor: Of je nu een personal trainer bent die mensen helpt af te vallen, een hondentrainer die viervoeters trucjes leert of een ondernemer bent die zijn of haar bedrijf online wil laten groeien.
En het mooie is dat strategieën op allerlei manieren kunnen worden toegepast. Ben je misschien een ondernemer die streeft naar innovatie en duurzaamheid? Ook voor jou is er altijd een strategie die bij jou en je bedrijf past!
Welke strategiesessies bieden wij aan?
Als design- en marketinggerichte onderneming kunnen wij je op weg helpen met onze strategiesessies waarbij we samen een route gaan uitstippelen om jouw (bedrijfs)doelen te behalen:
- Marketingstrategie: Of het nu gaat om het opbouwen van een sterke aanwezigheid op sociale media, het opzetten van effectieve e-mailmarketingcampagnes of het verbeteren van je online vindbaarheid (SEO en SEA).
- Webdesignstrategie: Je website is vaak het eerste contactpunt met potentiële klanten. Met een doordachte webdesignstrategie zorgen we ervoor dat jouw website niet alleen mooi is, maar ook effectief is in het aantrekken en behouden van bezoekers. Op naar een duurzaam design!
- Brandingstrategie: Jouw merkidentiteit is het belangrijkste voor het opbouwen van een sterk en herkenbaar merk. Samen creëren we een brandingstrategie die de kern van jouw bedrijf laat zien en een sterke indruk maakt op je doelgroep..
Daarnaast bieden we ook het ontwikkelen van creatieve concepten aan, waarbij verschillende strategieën vaak samenkomen om tot een uniek en impactvol resultaat te komen. Kortom, of je nu een startende ondernemer bent of al jarenlang actief bent in je vakgebied, een doordachte strategie is de sleutel tot succes!
Denk jij nu “ik wil ook aan de slag met een strategie die voor mij werkt”, maar weet je niet waar je moet beginnen? Dan is ons gratis advies gesprek ideaal voor jou!
In 45 minuten kun je al je vragen stellen met betrekking tot vormgeving, marketing en webdesign. Bijvoorbeeld over de platformen, je strategie of je nieuwe ideeën.
Nee, aan het einde van dit gesprek doe ik je geen geweldig aanbod en eindigt het niet in een verkoopgesprek. Er zitten geen addertjes onder het gras 😉
https://calendly.com/martepeetersvormgever/gratis-adviesgesprek
Meer leuke blogs lezen? Dat kan hier!