Ik krijg regelmatig de vraag ‘Hoe krijg je het voor elkaar? Opdrachten maken, de administratie bij te houden én met je social media aan de slag gaan?! Soms verbaast het mijzelf ook. Maar door veel onderzoek te doen en veel te proberen, heb ik voor mij een goede strategie gevonden voor mijn social media. In dit blog vertel ik je over mijn ervaring met social media en al mijn (geheime ;)) bronnen.
Ik maak gebruik van social media, omdat ik het leuk vind. Naast dat ik contact heb met vrienden, klasgenoten en medeontwerpers is het ook een grote inspiratiebron.
Niet iedereen maakt (actief) gebruik van social media. Sommigen zijn er niet bekend mee of vinden het niet leuk. Ik kan me voorstellen dat social media daardoor spannend of frustrerend kan zijn. Bij het gebruik van social media komen veel vragen kijken. Hoe moet je hier mee beginnen? Of hoe kan je het makkelijker maken voor jezelf? Ik zal eerst eens vertellen waarom ik mijn accounts heb aangemaakt.
Tegenwoordig zit bijna Iedereen op social media. Platforms zoals Instagram, LinkedIn en Facebook zijn haast niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven Nu denk je misschien ‘Marte, dat is toch geen goede reden om het ook te gaan doen?’ Dat snap ik. Het kan voor jouw bedrijf een waardevolle toevoeging zijn. Het kan zorgen voor klantenbinding, makkelijk en snel contact, naamsbekendheid en betere posities in Google. Het geeft je dus een kans om met jouw doelgroep in contact te komen. Dit is ook een van de redenen waarom het een krachtig marketinginstrument is.
Nu dat je weet waarom ik het gebruik, wil je misschien ook wel weten waar ik al mijn informatie vandaan haal. Ik lees regelmatig blogs en boeken, volg webinars of schrijf me in voor cursussen waar ik steeds weer waardevolle informatie uit haal. Een van mijn grootste inspiratiebronnen is Anne Raaymakers. Ze schrijft blogs over o.a. Facebook, Instagram, marketing, blogs en nog veel meer! Elke keer vind ik weer nieuwe tips die ik kan toepassen op mijn eigen social media.
Naast informatie over het gebruik van social media, moet er ook ergens inspiratie vandaan komen. Je kunt dit vinden op Pinterest, Canva, maar ook bij je medeontwerpers. En nee, je moet niks kopiëren en plakken. Maar je kunt er wel inspiratie uithalen. In dit blog vertel ik je meer over mijn inspiratiebronnen .
Je kunt het ook nog dichterbij gaan zoeken. Kijk maar eens om je heen kijkt, dan zie je dat de inspiratie eigenlijk overal te vinden is. Je kan bijvoorbeeld vertellen over werk, je werkruimte, achter de schermen, tips over je beroep, inspirerende quotes en nog veel meer! Weet je even helemaal niets meer te plaatsen? Dan zijn er op internet genoeg e-boeken te vinden met veel content tips.