Meteen naar de inhoud

3 manieren om je bedrijf onder de aandacht te brengen

Er zijn verschillende manieren waarop je jouw bedrijf onder de aandacht kan brengen. In de blog van deze week heb ik er drie gekozen om verder toe te lichten, lees je mee?

 

Flyers:

Een flyer is een snelle en voordelige manier om een bedrijf onder de aandacht te brengen. Met een flyer bereik je je potentiële klanten op momenten dat ze het niet verwachten. Denk bijvoorbeeld aan flyers die bij de receptie van een bedrijf of in de wachtruimte van de tandarts liggen. Terwijl mensen zitten te wachten, zullen ze de flyers bekijken en nemen ze de informatie in zich op. Of zelfs in de brievenbus! Nog laagdrempeliger.

 

Opvallen doe je niet alleen met een origineel idee, maar ook met een originele opmaak. Het is dan ook belangrijk om de huisstijl van het bedrijf terug te laten komen. Denk hierbij aan de kleuren en lettertypes uit je huisstijl.

 

Voor de ondernemers met een klein budget, is het een goede optie. Het kan een enorm verschil maken en kan het winstgevend werken.

 

Website:

Een website is handig, omdat je altijd bereikbaar bent. Een website geeft je de kans om óók buiten openingstijden informatie op te vragen of contact op te nemen met het bedrijf. Hoe beter én sneller je potentiéle klant wordt geholpen, hoe eerder hij of zij voor jou zal kiezen.

 

Daarnaast is je website de ideale manier om jezelf kort voor te stellen. Wie ben je? Wat is je passie? Wat houd je bezig? Dit zijn zaken die je niet aan iedereen vertelt die je tegenkomt of vertelt aan klanten in je winkel. Mensen doen graag zaken met mensen. En als ze denken dat ze iets of iemand kennen of herkennen, ontstaat er vertrouwen. En zo worden mensen klanten.

 

Sociale media:

Misschien vraag je je af waarom… Maar iedereen gebruikt het!

 

‘Maar Marte, dat is toch geen goede reden om het ook te doen?!’ 

 

Normaal gesproken zal ik inderdaad niet de tip geven om dingen te doen die anderen ook doen. Maar met sociale media werkt dit anders. Het kan ook voor jouw bedrijf een waardevolle toevoeging zijn. Het kan zorgen voor klantenbinding, naamsbekendheid en beter posities in Google. Het geeft je dus een kans om met je doelgroep in contact te komen. Dit is dus ook een van de redenen waarom het een krachtig marketinginstrument is.

Er bestaat een kans dat concurrerende bedrijven in jouw branche wel gebruik maken van sociale media en dat betekent dat ze op dat gebied voorlopen. Dat ze actief zijn, wil niet zeggen dat ze dat op de juiste manier doen. Veel bedrijven hebben geen idee hoe ze een goede sociale mediacampagne kunnen opzetten (en laat staan toepassen!).

Nou begrijp ik ook dat je niet alle kennis hebt over sociale media en het dus misschien een groot obstakel lijkt binnen jouw marketing. Maar kijk eens op internet, daar is veel te vinden over strategieën voor je sociale media.

Kan jij wel hulp gebruiken bij het promoten van je bedrijf? Denk hierbij dan aan je website, visitekaartjes, flyers enz. Daar kan ik je bij helpen! Neem eens een kijkje op mijn website voor mijn diensten. 

 

Deel of pin mij!