5 dingen die je nog niet wist: website editie

De laatste tijd ben ik steeds meer bezig met het ontwerpen van websites. Ik vind het ook erg leuk om te doen, dat is dan fijn hè. Ik leer elke dag een beetje meer en dit deel ik graag met jou. In dit blog lees je 5 dingen die je (misschien) nog niet wist over een website.

  1. Je website is je digitale visitekaartje.

Ik heb het al vaker laten vallen, een digitaal visitekaartje. Misschien komt de uitdrukking je neus uit, maar het is echt zo. Maar wat bedoel ik daar nou mee? Op je digitale visitekaartje kan van alles komen te staan. Wie ben je? Wat is je passie? Wat houdt je bezig? Dit zijn zaken die je niet aan iedereen vertelt die je tegenkomt of vertelt aan klanten in je winkel. En het past ook niet allemaal op een gedrukt visitekaartje. Je website is dus de ideale manier om meer over jezelf te vertellen.

2. Met een website ben je 24/7 bereikbaar.

De meeste bedrijven hebben standaard openingstijden. Bijvoorbeeld elke dag van 09.00 tot 17.00. Als je dan als klant daarvoor of daarna contact wilt opnemen, gaat dat niet zo makkelijk. Bellen heeft dan geen nut en als je mailt, weet je eigenlijk bijna zeker dat er pas morgenochtend weer naar gekeken wordt. Met een website is dat anders, een website is altijd bereikbaar. Je kan je (potentiële) klanten 24/7 helpen. Met de juiste informatie op je website, hoef jij minder telefoontjes op te nemen en minder e-mails te beantwoorden. Ideaal dus!

3. Een website draagt bij aan je online zichtbaarheid.

Je bent actief op social media. Je plaatst regelmatig op Facebook en Instagram. Wat het vervelende van social media is, is dat je het algoritme moet kennen. Je moet geluk hebben dat je bij de potentiele klant op het beeldscherm komt. Met een website is dat anders. Als jij de juiste informatie op je site hebt staan, weet de potentiele klant je zo te vinden.

4. Een website is laagdrempelig voor de (toekomstige) klant.

Stel je eens voor: Je wilt naar de nieuwe winkel op het plein, maar je wilt weten of ze een specifiek product verkopen of wat de openingstijden zijn. Het is dan handig als de winkel een website heeft waar de benodigde informatie op staat. Is dit niet het geval? Dan ga je maar naar een andere winkel, waarvan je weet dat ze het product wel hebben. Of zeker weet dat ze open zijn. 

Als mensen niet alle informatie kunnen vinden die ze nodig hebben, gaan ze twijfelen. Dit wil je natuurlijk niet.Met een website kun je iemand die twijfelt over de streep trekken. Dit doe je door alle belangrijke informatie op je website te plaatsen.

5. Je website bespaart je tijd én geld.

Een website lijkt vaak een grote investering. Daarom is de drempel om hem te (laten) maken vaak groot. Heb je wel een website nodig? Kost het niet te veel geld? Wat moet ik er dan opzetten?

Dit zijn vragen die ik regelmatig krijg als ontwerper. En ik geef daar dan het volgende antwoord op: Bekijk het eens van de kant van je potentiële klant

Een website biedt 24/7 informatie aan de klant. Jij hoeft hierdoor minder met hen te communiceren. Geen urenlange telefoongesprekken meer. Of 5 dagen heen en weer mailen voor de juiste info. Want het staat al op je website! Dit scheelt tijd, die je weer ergens anders in kan steken. Daarnaast verkoopt een website ook jouw producten en dat levert weer geld op.

Ben jij toe aan een nieuwe website?  Neem dan vrijblijvend contact met me op voor een kennismakingsgesprek. Of ben je benieuwd hoe goed jouw online zichtbaarheid is? Schrijf je dan hier in!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *