Meteen naar de inhoud
5 manieren om je onderneming onder de aandacht te brengen

5 manieren om je onderneming onder de aandacht te brengen

(Online) zichtbaar zijn is tegenwoordig een must. Er zijn zo veel ondernemers, dat je er bijna tussen verdrinkt!

Gelukkig zijn er verschillende manieren waarop je jouw bedrijf onder de aandacht kan brengen bij je doelgroep, zowel online als offline.

In dit blog deel ik 5 manieren zodat jij je onderneming onder de aandacht kan brengen!

  1. Social media

Waar je ook kijkt, je ziet altijd wel iemand met zijn of haar telefoon in de hand. Scrollen op Instagram, filmpjes kijken op TikTok of foto’s maken op Snapchat. Het is daarom belangrijk dat jij ook actief bent, waar je doelgroep actief is.

Actief zijn op social media kan zorgen voor klantenbinding, naamsbekendheid en betere posities in Google. Het geeft je dus een kans om met je doelgroep in contact te komen.

Er bestaat een kans dat concurrerende bedrijven in jouw branche wel gebruik maken van sociale media en dat betekent dat ze op dat gebied voorlopen. Dat ze actief zijn, wil niet zeggen dat ze dat op de juiste manier doen. Veel bedrijven hebben geen idee hoe ze een goede sociale mediacampagne kunnen opzetten (en laat staan toepassen!).

Dus voor jou een perfecte kans om aan de slag te gaan met een goede marketingstrategie! Meer weten? Neem gerust contact met me op. 😊

2. Visitekaartjes

De ene ondernemer vindt dat visitekaartjes niet meer nodig zijn, de ander deelt ze regelmatig uit aan potentiële klanten.  Ik bezoek regelmatig netwerkborrels of doe mee aan speciale dagen waar ook andere ondernemers zijn. Dit is vaak het moment dat er gevraagd wordt naar een visitekaartje.

Ga jij vaak naar netwerkborrels of spreek je veel andere ondernemers? Dan kan een mooi vormgegeven visitekaartje ook voor jou handig zijn!

Met een origineel visitekaartje word je niet snel vergeten en kan je jouw onderneming onder de aandacht brengen.

3. (Online) adverteren

Op elk social media platform kan je gebruik maken van advertenties. Hiermee kan je een specifieke doelgroep aanspreken met een interessant beeld en sterke teksten. Je kan bijvoorbeeld een product of actie onder de aandacht brengen.

Maar naast de online mogelijkheden om te adverteren, kan het ook nog steeds offline! Denk hierbij aan advertenties in magazines of de krant. Je kan dan een stukje ruimte kopen en daar je bedrijf onder de aandacht brengen.

4. Flyer

Een flyer is een snelle en voordelige manier om een onderneming onder de aandacht te brengen. Met een flyer bereik je je potentiële klanten op momenten dat ze het niet verwachten. Denk bijvoorbeeld aan flyers die bij de receptie van een bedrijf of in de wachtruimte van de tandarts liggen. Terwijl mensen zitten te wachten, zullen ze de flyers bekijken en nemen ze de informatie in zich op. Of zelfs in de brievenbus! Nog laagdrempeliger.

Opvallen doe je niet alleen met een origineel idee, maar ook met een originele opmaak. Het is dan ook belangrijk om de huisstijl van het bedrijf terug te laten komen. Denk hierbij aan de kleuren en lettertypes uit je huisstijl.

Voor de ondernemers met een klein budget kan dit een goede manier zijn om jouw bedrijf onder de aandacht te brengen.

5. Een website

Als (web)designer kan ik natuurlijk de website niet achterwege laten. Niet omdat het mijn expertise is, maar juist omdat het echt veel voordelen brengt voor jouw onderneming!

Een website is handig, omdat je altijd bereikbaar bent. Een website geeft je de kans om óók buiten openingstijden informatie aan je klant te verstrekken en de klant de mogelijkheid te bieden om met jouw bedrijf in contact te komen. Hoe beter én sneller je potentiële klant wordt geholpen, hoe eerder hij of zij voor jou zal kiezen.

Daarnaast is je website dé ideale manier om jezelf kort voor te stellen. Wie ben je? Wat is je passie? Wat houd je bezig? Dit zijn zaken die je niet aan iedereen vertelt die je tegenkomt of vertelt aan klanten in je winkel. Mensen doen graag zaken met mensen. En als ze denken dat ze iets of iemand kennen of herkennen, ontstaat er vertrouwen. En zo worden mensen klanten!

Ben je benieuwd welke manier van onder de aandacht brengen voor jouw onderneming het beste werkt? Stuur me dan een berichtje. Dat mag via mijn website of social media.

Hier vind je nog meer interessante blogs over mijn leven als ondernemer, vormgever en student.

Deel of pin mij!