Social media; het is niet meer weg te denken in ons dagelijks leven. De platformen komen in allerlei soorten en maten. En elk heeft zijn eigen kenmerken en doelen. Het populaire social media platform TikTok is er voor vermaak en om je uren bezig te houden en te kijken naar filmpjes. Maar de “oudere” platformen zoals Instagram en Facebook worden ook nog steeds actief gebruikt, zowel zakelijk als privé.
Voor veel ondernemers is social media een obstakel. Iets dat moet.
Nu ben ik ervan overtuigd dat het echt een goede aanvulling is voor jouw onderneming, maar als je er zelf echt niet mee aan de slag wilt, kun je het ook altijd uitbesteden!
Wat wij voor je kunnen betekenen
Als we gaan samenwerken, starten we altijd eerst met een gesprek waarin we een brainstormsessie houden. We gaan het hebben over je doelgroep, de sociale media platformen en wat je graag wilt bereiken. De volgende stap is een plan.
In dit plan hebben we alles vastgelegd; welke platformen we gaan gebruiken, wat voor soort berichten (reels, carrousels of statische afbeeldingen), hoe vaak we in de week of maand gaan posten en welk platform we gaan gebruiken voor het plannen.
Vervolgens maken wij content: beeld, tekst en hashtags. Na akkoord, plannen we alles in en hoef jij er niet meer naar om te kijken!
Waarom social media uitbesteden?
Het uitbesteden van je sociale media kan jou als ondernemer vele voordelen bieden. Misschien vraag je je wel af welke dat zijn. Ik deel ze met je:
Expertise en strategie: als je aan de slag gaat met social media heb je kennis en begrip nodig van verschillende platforms, contentstrategieën en trends. Als je dit aan ons uitbesteed krijg je toegang tot experts die niet alleen ervaring hebben met social media, maar ook met fotografie, teksten én SEO (search engine optimization). We kunnen een strategie ontwikkelen die aansluit bij jouw specifieke doelstellingen en doelgroep, waardoor je social media-inspanningen effectiever worden.
Tijdsbesparing: Als ondernemer heb je waarschijnlijk al veel verantwoordelijkheden en taken op je bord liggen. Het onderhouden van je Sociale media kanalen kan tijdrovend zijn, vooral als je het goed wilt doen. Door het uit te besteden, kun jij je focussen op het doen waarvoor je bent gaan ondernemen.
Consistentie en regelmaat: Een consistente aanwezigheid op social media is ontzettend belangrijk voor het opbouwen van een sterk merk en het behouden van betrokkenheid bij je doelgroep. Door social media uit te besteden, kun je ervoor zorgen dat er regelmatig hoogwaardige content wordt gepubliceerd, zonder er zelf naar om te kijken. Dit helpt om je merkconsistentie te behouden en je online aanwezigheid te versterken.
Hoewel het uitbesteden van social media voordelen biedt, is het belangrijk om samen te werken met een betrouwbaar en professioneel bedrijf dat je merk goed begrijpt en jouw bedrijfsdoelstellingen nastreeft. En wij kunnen je daarbij helpen!
Ben je benieuwd naar jouw social media plan? Wij kijken graag met je mee. Meld je hier aan voor een gratis kennismakingsgesprek.
Wil je weten hoe jij je bedrijf nog meer onder de aandacht kunt brengen? Lees dan dit blog: https://levenalsvormgever.nl/5-manieren-om-je-onderneming-onder-de-aandacht-te-brengen/