Deze onderdelen zijn onmisbaar op jouw homepagina!

Deze onderdelen zijn onmisbaar op jouw homepagina

Als een website geopend wordt, moet de bezoeker binnen een aantal seconden kunnen zien wat jij doet en waarom dit voor diegene relevant is. Je kan de homepagina van jouw website dan ook wel zien als een soort inleiding. Je vertelt o.a. wat je doet en wie je bent, maar dit is nog lang niet alles! Je website moet de bezoeker ook aanzetten tot actie. 

In dit blog vertel ik je alles over de onmisbare onderdelen voor op jouw homepagina. 

Start met vertellen welk probleem je oplost.

Als de bezoekers op jouw website komen, moeten ze eigenlijk meteen zien welke problemen je oplost. Dit is een probleem wat bij jou in jouw doelgroep speelt. Zodra ze zich herkennen in het probleem, worden ze meteen getriggerd om verder te lezen. 

Ben je bijvoorbeeld een Virtueel assistent, dan kan het probleem van jouw doelgroep zijn dat ze zichzelf verliezen in de berg administratie die ze nog hebben liggen. Zet dit dan ook zo letterlijk op je website. Én laat ook meteen weten dat jij ze kan helpen.

Wie ben je?

Voor de bezoekers van jouw website is het fijn om te weten wie jij bent. Ben je nog een student? Of een ervaren ondernemer? Wat is jouw missie en wat zijn belangrijke kernwaarden voor jou?

Persoonlijkheid en schrijven met jouw eigen stem is hierin erg belangrijk. Zodra de eerste kennismaking plaatsvindt, moeten ze je herkennen vanuit jouw website. Doe jezelf dus niet anders voor dan dat je bent.

Wat doe je?

Vertel duidelijk wat je doet. Ben je een Virtueel assistent? Vertel dan welke diensten je levert of welke taken je uitvoert. Het is niet voor iedereen vanzelfsprekend wat je doet en het verschilt ook per ondernemer. 

Ik ben een vormgever, gespecialiseerd in huisstijl ontwerpen, social media strategieën en webdesign. Een andere vormgever kan in iets heel anders gespecialiseerd zijn, bijvoorbeeld animatie. 

De voordelen om met jou aan de slag te gaan

Waarom zouden de websitebezoekers ook echt met jou aan de slag moeten gaan? Wat zijn de voordelen als ze met jou gaan samenwerken? Werk je snel en efficiënt? Of ben je soms creatief? 

Als mensen de voordelen lezen die ze krijgen als ze met jou aan de slag gaan, zijn ze sneller geneigd om contact met je op te nemen.

Een CTA

CTA staat voor Call-To-Action. Een CTA zorgt ervoor dat je de lezers in actie zet. Dit kan zijn: een product verkopen, contact opnemen of iets downloaden. Een CTA wordt vaak in combinatie met een knop op jouw website geplaatst, zodat ze meteen in actie komen.

Een aantal voorbeelden voor een CTA zijn:

  • Neem vrijblijvend contact met ons op
  • Bestel het product hier 
  • Schrijf je in voor de nieuwsbrief
  • Download hier mijn weggever
Footer

Tot slot is het belangrijk dat je een footer hebt met alle belangrijke informatie. Dit zijn o.a. je gegevens, openingstijden, social media knoppen, de algemene voorwaarden en het privacybeleid. 

Het verschilt per website en onderneming wat er in de footer moet komen. 

Zo, jij kan nu aan de slag met het opbouwen van je homepagina! Kan je wel wat hulp gebruiken van een vormgever? Neem dan contact met me op.

Ben je op zoek naar nog meer leuke blogs? Die vind je hier.

Share on pinterest
Pinterest
Share on facebook
Facebook
Share on linkedin
LinkedIn

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *