Meteen naar de inhoud
Zorg dat deze dingen op jouw website staan!

Zorg dat deze dingen op jouw website staan!

Als je aan de slag gaat met je website dan kan het lijken of er veel obstakels in het spel zijn. Besteed je het uit of doe je het zelf? Waar moet wat komen? Welke kleuren moet je gebruiken en wat zet je er eigenlijk allemaal op? Dit zijn allemaal hele goede vragen, want een website bouwen doe je niet zomaar.

In dit blog vertel ik wat je allemaal op je website moet zetten en ik ga je ook meteen vertellen waar je dat dan doet 🙂

  • De belangrijkste pagina’s

Zorg dat de belangrijkste pagina’s duidelijk op jouw website komen te staan. De vier belangrijkste pagina’s zijn: home, over mij, product/diensten en contact. Dit kan je uitbreiden met bijvoorbeeld een blog of portfolio pagina.

Zorg dat in ieder geval de belangrijkste pagina’s zichtbaar in je menu komen te staan. Kies daarom ook niet voor meer dan 6 à 7 onderdelen in je menu. Heb je toch meer pagina’s, werk dan met submenu’s.

  • Professionele foto’s

Jouw website is niet compleet zonder professionele foto’s waarin jij en jouw stijl centraal staan. Gebruik hiervoor bijvoorbeeld kleding in de kleuren van jouw huisstijl en zoek een locatie waar jij je prettig bij voelt. Zit je vaak achter je computer of teken je veel? Zorg er dan voor dat je foto’s hebt met de spullen erop die je daar vaak bij gebruikt. Vergeet je zelf ook niet op de foto’s te zetten!

  • Ondernemersverhaal

Als je jouw ondernemersverhaal op je website zet, weten je websitebezoekers meteen wat ze kunnen verwachten. In dit verhaal zet je wie je bent, wat je doet, je missie, je visie, je kernwaarden, waarom je bent gestart en wat je wilt bereiken. Doe dit samen met de juiste tone of voice en sprekende beelden.

  • Aantrekkelijke CTA’s

Mensen houden van duidelijkheid. Zorg dat je genoeg CTA-knoppen (Call To Action knoppen) op je website hebt. Maar hoeveel is nou genoeg?  Zorg dat er na een stuk tekst altijd een knop staat waar de bezoekers bijvoorbeeld meer informatie kunnen vinden, een afspraak kunnen maken of een product kunnen kopen. Zo zet je ze aan tot actie.

Het is daarnaast ook belangrijk dat de goede linkjes bij de goede koppen zitten. Als de bezoeker op een andere pagina beland dan gehoopt, kunnen ze gefrustreerd raken en de website verlaten.

Zo, nu kan jij aan de slag met jouw website! Ben je op zoek naar meer interessante blogs? Die vind je hier.

Wil je aan de slag met een webdesigner voor jouw nieuwe website? Neem dan contact met me op!

Deel of pin mij!